[cstex] Implementace \atopwithdelims

Petr Olsak petr at olsak.net
Wed Aug 29 07:58:00 CEST 2018

On Tue, 28 Aug 2018, Calabek Pavel wrote:

> Vážení kolegové,
>
> doposud jsem se domníval, že \atopwithdelims je totéž co \left \atop
> \right. Pak jsem v TeXbooku zjistil, že se výše uvedený příkaz
> nezvětšuje (ani nezmenšuje) podle velikosti argumentu a velikost závorek
> závisí pouze na stylu. Netušíte někdo, proč je to takto implemtováno?

Je možné, že Knuthovi šlo o primitivní implementaci \choose, aby ty
závorky v daném stylu byly stejně velké a neměnily se při
{3\choose 2} proti {a\choose c} (druhý výraz je menší uvnitř a mohl by
vzít menší závorku).

Přiznávám, že to mám v TBN špatně a odtud může pramenit ta chybná
domněnka. Teprve před pár lety jsem to korigoval v erratech, ale když se
na to nyní dívám, ani v těch erratech (korekce strany 166) to není ještě
úplně vpořádku, takže budu muset znovu opravit errata...

Zdravím

Petr Olšák