[cstex] Plainovská makra s volitelnými parametry

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Wed Jun 28 05:04:05 CEST 2017

Dobrý den.
Rád bych zase po čase  "provětral" tuto konferenci dotazem na možnost definice plainových maker s volitelným(i) parametrem(y).
Ačkoliv plaintex prakticky nepoužívám (s výjimkou kompilace starých věcí z archívu), tak mám většinu maker v ConTeXtu plainových.
ConTeXt řeší možnost maker s volitelnými parametry, rád bych se však zeptal v této konferenci, zda lze, popř. jak lze v plainu definovat makro s volitelným (více volitelnými) parametry. Koukal jsem do TBN a na podobnou věc jsem nenarazil. Dále bych rád upozornil, že ačkoliv jsem schopen svůj problém řešit makry různých názvů (některé bez parametru jiné s parametry), tak mne jisté důvody (kompatibilita se staršími verzemi mých dokumentů) vedou k tomu, abych se pokusil hledat řešení právě pomocí volitelných parametrů.

Rád bych měl tedy makro s názvem např.: \pocetradku, které by vracelo něco jíného než makro \pocetradku{<jmenosouboru>} resp. možná lépe pro mne \pocetradku[<jmenosouboru>].

Makro \pocetradku by vracelo počet řádků jakéhosi defaultního - v paměti aktuálního souboru, tzn. bylo by ekvivalentní s makrem \pocetradku[], zatímco \pocetradku[<jmenosouboru>] by vracelo počet řádků nějakého jiného souboru. Při experimentování jsem narazil meze svých znalostí plainu, a proto bych se rád obrátil na konferenci. Může mne někdo odkázat na nějaký relevantní zdroj popř. mi nějak poradit?
Na internetu jsem našel nějaké podobné věci dělané v LaTeXu, to je pro mne však nepoužitelné...

Rád přijmu i to, že mi někdo rozmluví můj problém řešit zrovna takto .... :-).

Díky za případné tipy a rady

Zdraví
Jarda Hajtmar