[cstex] OT: Brožura z PDF souborů

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Sat Jun 3 08:34:52 CEST 2017

Dobrý den.
Prosím o radu ohledně tvorby poměrně tenké (cca do 10-16 stran) A5 brožury (na každé A4 jsou dvě A5 strany). Jde mi tedy o automatické přearanžování A5 stránek, které jsou seřazeny 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 na papíry A4, kde budou vytisknuty stránky 8/1, 2/7, 6/3, 4/5 tak, aby šly následně v přeložených stránkách ve hřbetu sešít sešávačkou a přeložit. Mám pocit, že jsem kdysi něco takového viděl dělat ConTeXtem, ale nejsem schopen to dohledat. Pokud hledám na internetu, tak se mi nabízejí různé (i online) nástroje, které odeslané PDFko zpracují a vrátí nové - přearanžované PDFko. Měl bych ovšem zájem o nějaké systémové řešení, např. v rámci TeXlive. Mám na mysli nějaký nástroj typu skriptu pdfcrop atd… pokud něco takového existuje. Můžete mi, prosím, někdo poradit?

Pokud je můj dotaz banální a měl bych to jako dlouholetý TeXista vědět, tak se omlouvám. Zatím jsem nic takového na bázi PDF neřešil - většinou si s tím poradila sama tiskárna.

Díky a jsem s pozdravem

Jarda Hajtmar