[cstex] miktex, vadny csplain

Petr Olsak petr at olsak.net
Thu Jan 28 15:26:42 CET 2016

V souvislosti s tím se musím omluvit.

Začátkem ledna 2016 jsem pustil do světa vadný csplain. Někdy během
prvního týdne v lednu si jej automaticky stáhnul CTAN a z něj to
automaticky probublalo do TeXlive (a jak píšete, tak asi pravděpodobně i
do MikTeXu). Dne 24. 1. jsem si chybu uvědomil a vložil na své stránky
opravu, která se představuje jako: The format: csplain <Jan. 2016a>.

Dnes jsem ověřil, že opravená verze probublala do TeXlive. Zda probublala
i do MikTeXu, nevím. V každém případě je na mých www stránkách s formátem
csplain.

Chyba v csplainu, která byla cca 14 dní přítomná na webu a ohlašovala se
verzí <Jan. 2016>, se projevuje přesně tak, jak píšete. Pokud v dokumentu
používáte \newinsert, tak to zkolabuje.

Poznámka k pozadí lednové změny. Předchozí verze používala alokátory
\newcosi jen v rozsahu, jak je stanovil Knuth. Od lednové verze je
přítomen soubor etex-mac.tex, který se načte, je-li detekován eTeX. A
uvedený soubor předefinuje \newcosi alokátory tak, aby využily prostor
registrů, které nabízí eTeX (typicky tedy nejen 256 registů, ale 32768).

Zdravím

Petr Olšák