[cstex] powerdot a cstex

Petr Olsak petr at olsak.net
Fri Oct 16 09:06:33 CEST 2015

On Thu, 15 Oct 2015, Kuben Jaromír wrote:

> Dobrý den.
>
> Přestože jsem s třídou powerdot nikdy nic nedělal, ze zvědavosti jsem to
> zkusil. Vzal jsem ukázkový soubor z dokumentace
> powerdot-example1.tex. Do něj jsem přidal
>
> \usepackage[czech]{babel}
>
> %Tesaříkova patch \cline pro babel s czech a slovak
> \makeatletter
> \begingroup
>  \catcode`\-=\active
>  \def\x{\endgroup
>  \let\cs at cline\@cline
>  \expandafter\def\expandafter\@cline
>    \expandafter##\expandafter1\expandafter
> [...]

Není zcela zřejmé, proč je to makro tak hrůzostrašné. Ale při pohledu do
maker většiny LaTeXových balíčků i LaTeXu samotného se to asi jeví bohužel
jako standard. Nicméně, problém by se dal asi lépe řešit pomocí:

\let\clineori=\cline
\def\cline#1{\expandafter\clineori\expandafter{\detokenize{#1}}}

Toto navíc funguje bez ohledu na to, zda je nebo není
\usepackage[czech]{babel} použito.

Zdravím

Petr Olšák