[cstex] Výstup do ePub

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Tue Mar 24 11:02:27 CET 2015

Dobrý den,

ovšem konvertor z plainu či z LaTeXu do ConTeXtu neexistuje... Kdybych teď
sázel knihu, která má vyjít jak v tištěné podobě, tak v ePub, psal bych
zdroják v XML a pomocí XSLT vygeneroval všechny výstupy. Problém je ale v
tom, že před 25 lety žádné eKnihy nebyly. Vysázel jsem knihu v LaTeXu, mám
v archivu jen zdrojáky (protože média byla malá a drahá, vypalovačky ještě
nebyly, takže vše bylo nejprve jenom na disketách), a teď se nakladatel
rozhodl, že to chce vydat jako ePub. A samozřejmě tehdy nebylo ani moc
počítačů, takže rukopis byl dodán napsaný na mechanickém psacím stroji.
Jediné, co zůstalo v elektronické podobě, jsou mé LaTeXové zdrojáky.

Balíček tex4ht, který zde byl již zmíněn, vlastně také jistým způsobem
taguje, způsob tagování je konfigurovatelný (já to sice neumím, ale vím, že
to jde). Umí třeba z TeXových matematických vzorců udělat MathML, umí
vygenerovat XML vhodné pro načtení do Wordu a do OpenOffice, tedy alespoň
podle manuálu, nikdy se mi nepodařilo nastavit správné parametry a vlastně
to potřebuju tak jednou za 5 let.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/
http://icebearsoft.euweb.cz