[cstex] Pomoc s boxem

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Tue Mar 10 14:36:53 CET 2015

Dobrý den,

já bych nejraději doporučil knížku A Gentle Introduction to TeX, kterou
najdete i na webu. Vyšla i v českém překladu Jemný úvod do TeXu. Je velmi
stravitelná i pro úplného začátečníka a hlavně velmi dobře vysvětluje, jak
funguje \vbox a \hbox a jak se pomocí nich snadno vytvářejí kombinace boxů.
Podbarvení se dá udělat pomocí \rlap{\vrule height XXX depth XXX width XXX}
text

Nezapomeňte si ještě přepnout barvy podbarvení a textu a místo XXX dolňte
skutečné rozměry. Když se naučíte ještě \newbox a \setbox, naučíte se měřit
rozměry boxu pomocí \ht, \dp a \wd, naučíte se sčítat rozměry pomocí
\advance, už nikdy nebudete potřebovat LaTeXový přístup k boxům, protože s
těmito primitivy dokážete vše a vždycky víte, co to dělá. Jen si musíte
pamatovat, že \line v LaTeXu kreslí úsečku, ale v plainu je to \hbox to
\hsize.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/
http://icebearsoft.euweb.cz