[cstex] Boj s expandafter

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Tue Jun 30 20:13:59 CEST 2015

Dobrý den.
Díky za vyjádření panu Vančurovi. Jen stručnou odpověď:

Možná se jeví používání TeXu pro tyto potřeby jako trochu OUT, nicméně
je to pro mne mnohem pohodlnější a praktičtější. Mám docela rozsáhlou
knihovnu maker, která s CSV daty pracují.
Dělám to tak hlavně proto, že většinu datových podkladů pro zpracování
TeXem dostávám od svých nadřízených v Excelu. A mohu říci, že hromadné
zpracování přímo TeXem se mi náramně osvědčilo.
Řeším tak tisk dopisů (v rámci hromadné korespondence u přijímaček nebo
jiných správních řízení), různých soupisek, tisky formulářů, obálek,
dříve jsem tak tisknul vysvědčení, katalogové listy, maturitní protokoly
atd atd...je toho mraky...

Data, která jsem používal v předchozích mailech byla sice vyexportována
z MySQL databáze, ale je to databáze školního informačního systému, do
které nemám přístup přes žádné rozhraní, takže na moji žádost správce
infosystému zapracoval do aplikace možnost získat data z MySQL databáze
tímto způsobem, protože dělat reporty přímo v infosystému je tak trochu
pruda.

Jeden čás jsem používal pro stažení dat z MySQL a vytvoření TeXového
zdrojáku i PERL, ale v tuto chvíli jsem již na externích nástrojích
nezávislý.

Do konference všechny rádce i pozorovatele zdraví
Jarda Hajtmar