[cstex] Boj s expandafter

Procházka Lukáš Ing. - Pontex s. r. o. LPr at pontex.cz
Wed Jul 1 10:45:11 CEST 2015

Dobrý den,

jen vlastní zkušenost:

On Tue, 30 Jun 2015 20:13:59 +0200, Jaroslav Hajtmar <hajtmar at gyza.cz> wrote:

> [...]
> je to pro mne mnohem pohodlnější a praktičtější. Mám docela rozsáhlou
> knihovnu maker, která s CSV daty pracují.
> Dělám to tak hlavně proto, že většinu datových podkladů pro zpracování
> TeXem dostávám od svých nadřízených v Excelu. A mohu říci, že hromadné
> zpracování přímo TeXem se mi náramně osvědčilo.
> Řeším tak tisk dopisů (v rámci hromadné korespondence u přijímaček nebo
> jiných správních řízení), různých soupisek, tisky formulářů, obálek,
> dříve jsem tak tisknul vysvědčení, katalogové listy, maturitní protokoly

řeším podobné úkoly - hromadné tisky dopisů, adresní štítky, ...

A taky získávám řadu zdrojových dat z Excelu (.xls).

Zde se mi osvědčilo:

- .xls uložit jako "tabulku XML" .xml - uloží všechno kromě "specialit" - VB projektu, grafů (což může být trichu škoda, ale u věcí databázového charakteru grafy nebývají);

- použít knihovnu LuaXML, který umí .xml zpracovat -
	- osobně konvertuji do Lua tabulky ve formátu zhruba:

	.xls -> "worksheet(s).row(s).columns(s)"

- A takovou tabulku potom zpracovávám Luou v ConTeXtu.

Tj. používám v podstatě jen nativní příkazy ConTeXtu, protože leccos ostatní (konverze tabulek, fitrování, statistiky, regexy apod.) obstará pružně a přehledně Lua.

Zdravím

Lukáš

Ing. Lukáš Procházka | mailto:LPr at pontex.cz
Pontex s. r. o.      | mailto:pontex at pontex.cz | http://www.pontex.cz