[cstex] OT: Vkládání TeXových PDFek do Inkscape SVG souborů

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Sat Apr 18 09:37:31 CEST 2015

K tomuto vysvětlení bych dodal jednu poznámku. SVG (alespoň z Inkscapu)
neobsahuje fonty, ale jen odkaz na jména fontů. Když exportuju EPS (pokud
to tedy novější verze nedělá jinak), jsou opět vloženy jenom názvy fontů,
nikoliv vlastní font. Pokud by se tedy oživily TeXové fonty v Inkscapu a
takto vygenerovaný soubor předal někomu, kdo to vloží do Wordu, dopadne to
hrozně. Ten člověk by si musel také nainstalocat TeXové fonty. A protože
ani Word fonty nevloží, musel by je mít každý, kdo bi si ten wordový soubor
chtěl přečíst. Převodem fontu na křivky se sice ztratí hinting, ale bude
viditelný všude.

ConTeXt určitě fonty vkládá, tedy nikoliv ConTeXt jako takový, ale luatex,
nad nímž ConTeXt běží. Opět nevím, jestli v novější verzi Inkscapu to není
jinak než v době mého bádání, ale jak jsem zjistil, Inkscape neumí převzít
"embedded font" z EPS ani z PDF. Pokud takový font nezná, nahradí jej podle
nějakých pravidel svým fontem. Přišel jsem na to v době, kdy jsem chtěl
kombinací TeXu a Inkscapu vytvořit SVG pro web a tehdy byl font dokonce
nežádoucí, protože jsem chtěl aby to funkovalo i v prohlížečích, které
neumí CSS3. Tehdy mi Pavel Stříž poradil pdf2svg, což můj problém vyřešilo
(a nakonec ten můj SVG stejně nebyl použit).

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/
http://icebearsoft.euweb.cz