[cstex] 26 tisic radku kodu misto jednoho \hrule

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed May 7 21:50:00 CEST 2014

\hrule, \vrule, \hbox, \vbox, \rlap a \llap se rozhodně hodí i v LaTeXu. A
co mě hodně naštvalo poměrně nedávno je prostředí center. Předpokládal
bych, že název říká, že tohle prostředí zařídí centrovaný text, ae není to
pravda. Ono to dělá výčet, který nemá číslování ani odrážky, ale je
vycentrován. To by (s výjimkou neefektivnosti) ještě tolik nevadilo, ale
nejhorší je to, že to samo od sebe vkládá penalty, které tam nechci. Už mi
to jednou příšerným způsobem rozházelo stránkové zlomy. Prostředí center
jsem tedy zařadil do seznamu zakázaných konstrukcí a centruju zásadně
plainovsky, protože tam si mohu vložit přesně takové penalty, jaké chci, a
nic nežádoucího se tam nelíhne.

> P. Kučerák

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/