[cstex] Sazba tecky pod pismenem

Petr Olsak petr at olsak.net
Sun Jan 26 20:43:19 CET 2014

On Sun, 26 Jan 2014, Jaroslav Hajtmar wrote:

> [...]
> Zatím se spokojuju s $\underline{\text{H}}$ resp. $\underline{H}$, ale když
> čárku nad písmenem mám dělánu pomocí $\bar{\text{H}}$ resp. $\bar{H}$,
> tak je čárka pod písmenem znatelně delší, což mi trochu esteticky vadí...
> Potřeboval bych nějak solidně sladit čárky nad i pod písmenem aby to vypadalo
> jednotně (jedno jestli kratší nebo delší)
> Zkoušel jsem i $\underbar{\text{H}}$ a dle Vaší definice \d udělat podobně
> \b, ale při použití - (minus) je ta čárka moc krátká a při použití -- (minus
> minus) je to zase moc dlouhé ...
> Při použití podtržítka _ jsem zase moc nízko.

Zkuste

\def\b#1{\leavevmode\vtop{\offinterlineskip
   \halign{\hfil##\hfil\cr#1\cr\noalign{\kern.2ex}
           \vrule height.035em width.4em\cr}}}

Nebude-li Vám to rozměrově vyhovovat, můžete si zkusit pohrát s těmi
čísly v makru. Vyšel jsem z plainTeXového $\rm\bar H$ a udělal jsem tomu
podobné rozměry.

> Navíc mne trochu trápí i symbol úhlu, který zatím nouzově mám udělán dost
> šíleně jako
> ale pořád to vypadá líp než užití \angle... Nemáte i v tomto případě nějaký
> tip?

Pro úhel je rozumné použít znak \sphericalangle z AMSTeXu.
CSplain+OPmac ho umí, viz stranu 32 z TeXu pro pragmatiky.

Zdravím

Petr Olšák