[cstex] posunutie vlozenych pdf stran k okrajom

Petr Mikulik mikulik at physics.muni.cz
Thu Sep 19 11:44:02 CEST 2013

Naštěstí i \includegraphics se chová rozumně a vkládá tam jenom odkazy na
první použití daného obrázku (teď jsem si to vyzkoušel).

Je škoda, že program "pdfimages", kterým se dají vytahovat obrázky z pdf
souborů, tohle nechápe a ze souboru extrahuje tisíckrát stejný obrázek loga.

> [...]
>
> V okamžiku použití \pdfrefximage se taky nic moc neděje, jen se do sazby
> vloží box potřebných rozměrů a značka. Teprve při výskytu této značky během
> \shipout pdfTeX vyhodnotí, zda to je první výskyt obrázku. Pokud ano, pak
> přesně v tomto okamžiku znovu otevře soubor s obrázkem a nyní jeho data
> přemístí (a případně konvertuje) do výstupního PDF. To poznáme v logu tak, že
> se tam zjeví <obrazek.pripona>. Je-li v shipout druhý nebo další výskyt
> stejné značky, realizuje pdfTeX obrázek odkazem.
>
> No, a nyní mi poraďte, jak toto napsat stručně a pragmaticky v jedné větě...

Pro stručnost by stačilo jen drobně upravit text v kap. 11.7; místo "vloží
data obrázku ze souboru ... do PDF" napsat "načte data obrázku ze souboru" a
do další věty připsat "a nastaví \pdflastximagepages".

---
Petr Mikulík