[cstex] Symbol π

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri Mar 15 18:03:40 CET 2013

Pokud použijete XeLaTeX, pak se opravdu vytiskne π, pokud máte font
obsahující řecká písmena. Můžete použít např. GNU FreeFont. Pokud
chcete mít hlavní text jiným fontem, který řečtinu nemá, pak bych
přepnutí řešil pomocí balíčku ucharclasses. Lualatex také vytiskne π,
pokud máte font s řečtinou. Pokud máte vážný důvod k tomu, abyste
zůstal u 8bitového TeXu, pak je vhodnější aktivovat ve formátu encTeX
(instrukce pro TeX Live mohu poslat) a mělo by fungovat toto:

\mubyte \PI π\endmubyte
\def\PI{\ensuremath{\pi}}

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/