[cstex] jiné barevné pozadí textu

nonsense nonsense at volny.cz
Thu Mar 7 19:55:13 CET 2013

dobrý večer,

narazil jsem na potřebu míti v některých částech textu pozadí jiné barvy.
Zkoušel jsem několik možných variant, ale žádná se nechovala tak, jak
bych (asi) potřeboval.

Používám hlavně LaTeX, takže jsem zkoušel balík color, příp xcolor.
Makro

    \color{barva}{text}

se správně nezalamuje, je-li text delší, než jedna řádka. Což jsem po
pročtení dokumentace očekával.

Další pokus byl použít balík TikZ, prostředí tikzpicture. K zalomení
řádky už docházelo, bohužel už nikoli k zalomení stránky.  Celý text v
dané skupině se přesunul na novou stránku a na původním místě zůstalo
ošklivé prázdné místo. Což jsem opět po zběžném prolistování dokumentací
(asi) nakonec očekával.

Nevěděl by někdo, jestli existuje nějaká možnost určit pro vybranou část
textu jinou barvu pozadí a zároveň v rámci tohoto textu dovolit
stránkový zlom?

díky za pomoc

L.Vlček