[cstex] TLMGR v TexLive negeneruje formát pdfcsplain.fmt

Petr Olsak petr at olsak.net
Thu Jun 6 09:51:46 CEST 2013

On Thu, 6 Jun 2013, Řehoř J. Žáček wrote:

> Dobrý den,
> rád bych společnými silami odhalil a opravil skutečnost, že se
> negeneruje automaticky (tj. z menu TLMGR "akce/znvou vygenerovat všechny
> formáty") formát pdfcsplain.fmt ve složce "texmf-var\web2c\xetex"
>
> V nynější situaci je třeba užívat dávku "xetex -jobname pdfcsplain -etex
> -ini csplain.ini". Jsem připravený pomoci s řešením. Na co se podívat
> nejdříve? Kde by mohla být příčina? Aby se to mohlo zanést, zřejmě až do
> následujícího vydání, TeXLive 2014? či by se to stihlo ještě letos?

Vaše ,,pomoc s řešením`` by mohla vypadat tak, že budete sledovat, zda a
kdy to vývojáři TeXlive opravili. Mělo by se to, dle mého názoru, projevit
v řádu dnů. Pro upřesnění posílám část emailu od Karl Berryho, ve kterém
je řečeno to podstatné.

> Date: Thu, 30 May 2013 18:37:22 GMT
> From: Karl Berry <karl at freefriends.org>
> To: petr at olsak.net
> Cc: preining at logic.at
> Subject: Re: [tex-live] pdfcsplain.fmt not generated for all engines
>
> 1. I've given the build image to Manfred now.  I'll re-enable the
> formats if he ends up requesting a rebuild.  Otherwise, I'll do it first
> thing after the release.
> Sorry for the variety of problems.

Pravděpodobně ta oprava tedy nebude na duhové DVD placce. O to nám, si
myslím, nejde. Tu placku pak ke konci roku možná dostávají členové
TeXových sdružení, ale myslím, že ji používají spíš jen jako talisman.

Dále píšete:

> fmtutil.cnf obsahuje od řádku 58 tento kód:
> # from csplain:
> csplain pdftex - -etex -enc csplain-utf8.ini
> pdfcsplain pdftex - -etex -enc csplain-utf8.ini
> #! pdfcsplain xetex - -etex csplain.ini
> #! pdfcsplain luatex - -etex csplain.ini
>
> Znamená to, že po odkomentování oněch dvou řádů bude vše v pořádku? Není
> nutné používat jako nad tím spíše csplain-utf8.ini?

Opravdu není nutné (a je to taky chybné) používat v těch dvou řádcích
csplain-utf8.ini, protože ty 16bitové mašiny čtou UTF-8 implicitně.

Zdravím

Petr Olšák