[cstex] babel a T1 kodovanie

Jan Musinsky musinsky at gmail.com
Sun Jul 28 21:43:26 CEST 2013

@Jan Busa (zdravim Kosice)
> niektore diakriticke veci (d', t', ...) sa robia ako TeX-sequencie, po zapnuti T1 LaTeX bude vediet, kde su prislusne "spravne"  znaky
presne tak

> V niektorych distribuciach moze byt prikaz \usepackage[T1]{fontenc} uz aktivovany
no a tu bol ten problem, aktivovat sa kedy ?!
kodovanie v T1 ma zmysel len pre latinku, nema zmysel napr. pre cisto
english alebo cyrillic
Predpokladal som (mylne), ze to bude aktivovat babel po tomto
\usepackage[slovak]{babel}

@Zdenek Wagner
> To je (zrejme) defaultni font v kodovani T1. Nejsem si s tim presne jist, protoze vzdy pouzivam nejaky jiny font, prinejmensim LM.
Ano, LaTeX (Tex Live 2013) pouziva pre T1 kodovanie default fonty z
rodiny CM-super.
Ak som vyrozumel, je otazkou casu, kedy pre T1 kodovanie nahradia
CM-Super za Latin Modern (by default).

> Je to vlastnost jadra LaTeXu a balicku fontenc, babel s tim nema nic spolecneho.
Vyzera, ze to tak asi je. No ale na druhej strane, ak napr. pouzijem:
\usepackage[russian]{babel}
bez explicitneho uvedenia kodovania, tak babel mi tam spravne
vyberie T2A kodovania (co je kodovanie pre rustinu, cyrillic)

Package babel Warning: No Cyrillic font encoding has been loaded so far.
(babel)                A font encoding should be declared before babel.
(babel)                Default `T2A' encoding will be loaded  on input line 111

Logika teda hovori, ze ak je tam slovak, czech tak by sa malo vybrat
T1 kodovanie,
no ale tak to nie je ...

V kazdom pripade velmi pekne dakujem za odpovede.