[cstex] plain-pdfTeX a záložky v Unicode

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Mon Feb 11 22:05:12 CET 2013

Dne 11. února 2013 17:44 T.K. <motarecuk at seznam.cz> napsal(a):
> Dobrý den,
>            zajímalo by mě, zda je někde dostupné nějaké makro použitelné
> v pdfTeXu s plainem, které by umělo vytvářet texty např. záložek či
> metadat v pdfinfo v Unicode.
> cnv od pana Olšáka znám, mám ale na mysli něco, co by nezáviselo na
> konverzních tabulkách, ale co by umělo přímo převést vstup v utf8 na
> výstup v "pdf-Unicode" (nebo jak ten výstupní formát nazvat).
> Znáte něco takového?

Pokud víte, že vstup je v UTF-8, a používáte encTeX a text pro záložky
a metadata není použit jinde (tj. nebere se z nadpisu kapitoly), pak
můžete dočasně nastavit \mubytein=0, nastavit \catcode tak, aby
všechny bajty byly povoleny, zavolat odpovídající primitiv a zase vše
vrátit do původního stavu. Nejsem si však jist, jestli se používá
UTF-8, možná se v PDF používá UTF-16. Pokud byste použil XeTeX nebo
luaTeX, bylo by to jednodušší, protože oba pracují interně v unicode,

> Předem díky
> Tomáš Kučera

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/