[cstex] OFF TOPIC: Problém s kódováním souboru (různé znakové sady pohromadě???)

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Tue Feb 12 23:54:59 CET 2013

Dobrý den.

Velmi se omlouvám za off-topic, ale vzhledem k tomu, že je mezi vámi
mnoho expertů, tak se pokusím vás požádat o radu.

Vyexportoval jsem jednomu kamarádovi velkou MySQL databázi v níž bylo
zřejmě mnoho různě kódovaných tabulek. Některá data byla zřejmě kódovaná
CP1250, něco v UTF-8, dost stará data celkem kolem 12MB dat.
Vtuto chvíli mám dump databáze ve formátu sql - je to textový soubor,
který když otevřu PSPadem, tak je část textu zcela nečitelná...

Bohužel je již hosting i s databází již zrušen, takže už nemám možnost
provést DUMP databáze metodou per-partes.

Zkoušel jsem vydumpovaný soubor dekódovat různými metodami - zapínat a
vypínat automatické rozpoznání kódování, zapínat a vypínat různá
kódování tak, abych několik z tabulek (ke konci souboru) nějakým
způsobem zachránil, abych mohl zpět ta data zapsat do databáze tak aby
byla čitelná...

Jsou to pro mne velmi důležitá data a teď jsem docela nahraný. Zkoušel
jsem i odmazat úvodní část dat a pak ta zbývající data nějak načíst s
automatickým rozpoznáním kódování, ale pořád niczásadního. Drobný úspěch
jsem zaznamenal, když malá (editorem vyřízlá) část souboru se najedkou
jeví jako čitelná, nicméně nejsem schopen už tu akci nějak zopakovat.

Neznáte, prosím, nějaký SW, který by to dokázal nějak přechroustat a
oddělit od sebe různá kódování atd?
Lze nějakým editorem "vyříznout" část dat a uložit to tak aby tam
zůstalo jen to kódování které potřebuju?
Nebo aspoň nějaký nápad, co by se s tím dalo dělat...

Díky za případné rady a ještě jednou se omlouvám za off topic

Jarda Hajtmar