[cstex] Slabikar + Babel

Petr Olsak petr at olsak.net
Thu Aug 22 07:43:20 CEST 2013

> Dobrý den, dovoluji si obrátit se na vás s dotazem.
> Ráda bych použila zminovaný font "Slabikář" ve windows 7
> v jednom z následujících programů (Photoshop, AutoCAD nebo Oppen
> Office).
>
> Je to možné?
> Účelem je vytvoření názvů k obrázkům ve formě karet.
> Vůbec se mi nezadařilo font slabikář ve formátu .mf nebo .tfm
> někam nainstalovat.
>
> Děkuji

Font slabikar je ukázka speciálních možností TeXu a použít jej v jiném
programu je nesnadné nebo dokonce nemožné. Hlavní myšlenka stojí na tom,
že TeX automaticky vkládá malé mršky mezi písmena nebo vybírá
alternativní tvary písmen podle kontextu okolních písmen a tím dosahuje
dokonalosti jediného tahu. To hned tak nějaký program nedokáže.

Pokud chcete karty obrázků tvořit v uvedených programech, pak za
nejschůdnější považuji vytvořit jednotuchý TeXový soubor s těmi názvy,
zpracovat to pdfcsplainem a do Vámi uvedených programů importovat výstupní
PDF.

Zdravím

Petr Olšák