[cstex] Metapost - jak vložit vypočítané souřadnice bodu do obrázku návrhu layoutu stránky

Procházka Vladimír prochazka at asd-software.cz
Mon Aug 5 09:33:07 CEST 2013

Dobrý den,

vytvořil jsem si v MetaPostu layout stránky podle Villardova diagramu. Souřadnice klíčových hraničních bodů sazebního obrazce si pak na terminál vypíšu příkazem:

show z10/pt; %% na obrazovce zobrazi souradnice bodu z10 v pt

Do logu mi to pak pro velikost papíru A4 zapíše:
> [...]

Existuje možnost, jak přímo do generovaného obrázku vložit hodnoty souřadnic takového MetaPostem vypočítaného bodu (body modrého sazebního obrazce v přiloženém pdf) podobným způsobem, jako to dělá příkaz

dotlabel.bot("(0,0)", z10);

ovšem bez toho, abych při každé změně velikosti stránky (parametry VyskaStranky a SirkaStranky) musel v souboru Zrcadlo.mf přepisovat hodnoty v dotlabel příkazu novými hodnotami vypsanými na terminál?

Děkuji za odpověď a zůstávám s pozdravem

Vladimír Procházka