[cstex] bibtex - prilis mnoho autoru

Michal Růžička xruzick7 at fi.muni.cz
Mon Apr 8 14:39:14 CEST 2013

Zdravím,

bez hlubšího přemýšlení mne napadá „bibtex8 --wolfgang“, což moc
nevěřím, že pomůže.

Co by pomoct mohlo, je použití BibLaTeXu a pro zpracování použít biber
(psáno v Perlu, součástí TeX Live).

Dokumentace BibLaTeXu
(http://ftp.cstug.cz/pub/tex/CTAN/macros/latex/contrib/biblatex/doc/biblatex.pdf)
je velmi dobrá a podrobně popisuje i formát bibliografické databáze
(http://ftp.cstug.cz/pub/tex/CTAN/macros/latex/contrib/biblatex/doc/biblatex.pdf#page=6&zoom=page-fit,0,310),
která může být podrobnější než u klasického BibTeXu. Hodí se tak i pro

Počet autorů, kteří se mají vypsat před „et al.“ se dá specifikovat
parametrem „maxnames=5“ v usepackage (případně asi i patřičným makrem
později).

V příloze přikládám ukázku. Není to ideální – je tam toho zbytečně moc,
pro vyzkoušení je to ale asi použitelné. Přeložit se dá voláním „make
clean all“.

Přeji krásný jarní den,
Michal Růžička

--