[cstex] LaTeX - užší font, ruština

Josef Tkadlec tkadlec at fel.cvut.cz
Mon Oct 29 16:44:19 CET 2012

To myslím není pravda - tak dostanu LM fonty místo EC fontů. Pro náhradu
CS fontů by mělo být \usepackage [IL2]{fontec}. Pro běžné použití se
nemusím o nic starat, ale "problém" nastane, poud chci použít název fontu.

Pokud tomu rozumím, Latin Modern fonty mají být použitelné pro různá
kódování fontů. Toho je dosaženo tím, že mají nějaké vlastní kódování, a
mapovací tabulky z různých kódování fontů v LaTeXu (OT1, T1, IL2, ...).
Takto "vybrané" fonty jsou označeny předponou (ec- pro T1, cs- asi pro
IL2, ...). Takže

\font\narrowfont lmr12 at 10pt

zahlásí chybu, protože pro lmr12 nenajde MF zdroj ani odkaz na type1.
Zatímco když napíšu

\font\narrowfont ec-lmr12 at 10pt

tak v .map souboru zjistí, že ec-lmr12 je T1-výběr fontu lmr12.

Josef Tkadlec