[cstex] vstupni kodovani csplainu, prosim o nazor

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Sun Oct 21 23:26:27 CEST 2012

Dne 21. října 2012 22:16 Petr Olsak <petr at olsak.net> napsal(a):

> [...]
> dokumentace k CSplainu. Je to zatím ve výrobě, takže nečekejte nic
> perfektního. Odkazy tam zatím záměrně nefungují s výjimkou dvou odkazů: na
> soubor cstexman.pdf (o ten jde v souvislosti s aktualizací dokumentace
> především) a na soubor utf8lat1.tex.
>
> Postupuji podle toho, co jsem napsal před týdnem: sepsat dokumentaci a
> zveřejnit k připomínkování.
>
> Možná se divíte, že nejsou k dohledání skutečná makra a další nástroje, o
> kterých se v dokumentaci píše. Já totiž (asi na rozdíl od většiny
> programátorů) nejprve napíšu dokumentaci a podle ní pak píšu program. Nikdy

Nedivím, také to dělám, ale když píšu program jen prosebe, je manuál
čast v nepublikovatelné formě.

> Uvítám, pokud se na to podíváte a budete k tomu mít připomínky. Během
> následujících týdnů se to bude dále vyvíjet.

Zatím jsem to nečetl ale mám 3 připomínky:

1 = formální: není vhodné používat absolutní jednotky v px, protože
každý má jinou velikost monitoru, jiné rozlišení, jinak nastavené
velikosti písma a pokyd CSS velikost nenastaví, pak <h1> a <h2> mají
vzhledem k velikosti základního fontu jinou velikost. Například u mě
výsledek nesedí na účaří a navíc jsou názvy souborů nějak divě přes
text, přikládám screenshot. Chápu, že ty cviky s dvojím <h2> mají
ulehčit psaní pro případnou změnu pořadí kapitol, nebo vložení nové
kapitoly doprostřed. To lze však mnohem pohodlněji zařídit
automatickými čítači. V dokumentu, kde počítám s kapitolami <h2> a
podkapitolami <h3> to řeším takto:

body {
  counter-reset: h2;
}

h2 {
  counter-increment: h2;
  counter-reset: h3;
}

h2:before {
  content: counter(h2) ". ";
}

h3 {
  counter-increment: h3;
}

h3:before {
  content: counter(h2) "." counter(h3) ". ";
}

Pak už píšu jen <h2>Nadpis</h2> a očísluje se to samo.

2 = obsahová: Do seznamu doporučené literatury bych přidal TST a
manuál k encTeXu.

3 = překlep: rosina fontů Palatino