[cstex] predefinovanie prikazu - newspaper balik

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed Oct 10 11:45:19 CEST 2012

2012/10/10 peter knezel <peter.knezel at gmail.com>:
> Dobry den prajem,
>
> newspaper.sty obsahuje styl pre newspaper.zip balik
> http://www.ctan.org/tex-archive/macros/latex/contrib/newspaper
>
> Ako by som mohol predefinovat prikaz \newcommand\SetPaperName priamo v
> tex subore tak aby som mohol menit farbu (pripadne farbu pozadia
> textu) textu?

Tak jednoduse to nepujde, bude nutno zasahnout hlavne do definice \maketitle.

Pred zmenami bych si ale nejprve definoval, co je vlastne ucel. Pokud
chci vydavat pouze jedny noviny, pak bych se vubec nezajimal o
\SetPaperName, ale udelal bych si kopii newspaper.sty s jinym jmenem,
jmeno novin bych tam napsal natvrdo, upavil bych tam i formatovani a
pomoci maker bych zadaval pouze skutecne promenne hodnoty (cislo,
rocnik, datum vydani). Pokud bych mel pripravit sazbu ruznych novin,
ktere se budou delat v jedne redakci, pak bych udelal nejaky spolecny
.sty a pro kazde noviny samostatny styl, ktery by ten spolecny
nacital. Kazde periodikum totiz musi mit svoji tvar a tu dodrzite jen
tak, ze zakladni vzhled bude nekde definovan pevne, nebude se v kazdem
cisle znovu zadavat opisovanim (kopirovanim) maker z minuleho cisla.

Noviny casto maji cast clanku na titulni strane a pokracovani uvnitr,
coz predpoklada sazbu do nepravidelnych textovych oblasti. Podivejte
se na moji prednasku z TeXperience, jak to resim ve sve knize:

http://icebearsoft.euweb.cz/lectures/floatingtext.php

Ve slajdech je presny odkaz na dalsi dva uzitecne zdroje:

1. Makro \oblom od Petra Olsaka
2. Sazba do textovych oblasti od Jana Sustka

> S pozdravom,
>
> Peter Knezel

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/