[cstex] Kódování TeXovského zdrojového dokumentu was: Re: csplain a WinEdt 7.0

Michal Růžička xruzick7 at fi.muni.cz
Wed Oct 3 16:15:30 CEST 2012

On 3.10.2012 15:43, Zdenek Wagner wrote:
> Když někdo napíše TeXový zdroják v CP125 a na začátek souboru napíše
> %! -translate-file=cp1250.tcx
>
> zpracuje se to správně i u mě na Linuxu. Pokud ale ten zdroják dá na
> web a server má nastavano, že je to MIME typ text/plain, pak se mi to
> ve webovém prohlížeči zobrazí jako text a pokud mi navíc server řekne,
> že je kódování cp1250, uvidím správně i češtinu. Když si to však
> uložím na disk, webový prohlížeč ví, že mám locales UTF-8 a provede
> konverzi (totéž při přenosu přes clipboard). V hlavičce tedy bude
> napsáno cp1250 (a TeX to použije), ale soubor bude v UTF-8 :-(

Tímto si jste prosím jistý? Který prohlížeč toto dělá? Nezkoušel jsem
to, ale očekával bych, že prohlížeč při _uložení_ nebude do dat
jakkoliv zasahovat. Kódování sdělené serverem že použije při zobrazení
textu, ale při ukládání to na disk nasype byte po bytu identicky, jak
to dostal od serveru. Vždyť tohle by např. zrušilo platnost hashe
původního dokumentu, což považuji za naprosto nežádoucí.

--mr

--
Michal Růžička <xruzick7 at fi.muni.cz>
OpenPGP key: https://www.fi.muni.cz/~xruzick7/pgp-klic/