[cstex] annonce: novy CSplain a CSpsfonts

Petr Olsak petr at olsak.net
Wed Oct 31 14:38:47 CET 2012

Vážení TeXový kolegové,

na základě svého předsevzetí jsem vytvořil nové verze balíčků
csplain.tar.gz a cspsfonts.tar.gz a ještě mírně modifikovanou verzi
balíčku cslatex.tar.gz. Kromě toho jsem udělal novou www stránku pro
CSTeX, ze které je možno uvedené balíčky stáhnout:

    http://petr.olsak.net/cstex-new.html

Nové balíčky jsou označeny zatím slovem ,,alpha`` a prosím vás o jejich
testování. Na uvedené www stránce v kapitole druhé je patrno, že jsem se
posledních 14 dní neflákal. Jsou tam popsány všechny změny, které jsem v
uvedených balíčcích spáchal. Namátkou:

- obnovení Manuálu k CSTeXu,
- přegenerování metrik v cspsfonts, zařazení znaku Euro a odstranění
   zastaralých *.vf fontů,
- různé vychytávky pro UTF-8 csplain,
- přepsání souborů ctimes.tex, cpalatin.tex atd.,
- přidání podobných souborů pro Antykwu Torunskou, Antykwu Poltawskiego,
- kompletně nové makro na zavedení TX matematických fontů a AMS fontů,
- vychytávky kolem změny velikostí matematických i textových fontů.

Co mi zbývá dodělat:

1. Zařadit věci dle případných Vašich připomínek (cca měsíc).
2. Odstranit staré www stránky cstexu (po ukončení bodu 1).
3. Požádat o zařazení nových verzí do TeXlive a MikTeXu (po bodu 1).
4. Zveřejnit makro opmac.tex, které je zatím jen v dokumentaci.

K bodu 4: odhaduji, že to bych mohl stihnout jako vánoční dáreček
TeXistům někdy v prosinci.

Těším se na vaše reakce.

Petr Olšák

PS. Stránka ,,Jak začít s TeXem``, na kterou odkazuje CSTUG jako
,,Nejčastější dotazy o TeXu`` a jejíž stav mě silně irituje, je bohužel
stále ve stejném stavu. Jak dlouho to ještě potrvá?