[cstex] CsTeX v TeX Live

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed Oct 3 14:47:26 CEST 2012

Kolegyně a kolegové,

současná otázka mě vede k zamyšlení, v jaké podobě je dodáván CsTeX v
současném TeX Live. Je nutno počítat s tím, že TL si nainstaluje úplný
začátečník, který ví o TeXu málo a nevyzná se v džungli kódování.
Podíval jsem se do fmtutil.cnf z let 2007 až 2012 (všechny mám ještě
nainstalovány) a vidím, že je to špatně, protože mi to pro csplain
vnucuje cp227. Já mám již mnoho let vlastní fmtutil-local.cnf zejména
proto, abych mohl používat encTeX. Navíc po letech, kdy s TeXem
pracuji, si dovedu poradit i s dokumenty v jiném kódování, než jaké
používá můj operační systém. Má někdo z pokročilých uživatelů Windows
zkušenosti s tím, jak se defaultně nainstaluje (pdf)csplain? Myslím
si, že bychom měli mít možnost zasáhnout do toho, jak se vygeneruje
defaultní fmtutil.cnf. Asi by bylo dobré někde viditelně
zdokumentovat, jak si člověk může kódování upravit podle svých potřeb.

--
Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/