[cstex] METAFONT

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Tue Nov 27 11:14:41 CET 2012

2012/11/27 Michal Růžička <xruzick7 at fi.muni.cz>:
> [...]
> polohu bodu vplyv ak je definícia bodu ešte pred príkazom pickup. Ak
> najprv vyberiem pero a až potom definujem body, všetko funguje tak ako
> má, ale nevidím žiaden dôvod prečo by to tak nemalo byť aj v prvom prípade.
> - po spustení mf na abcspir.mf sa v proofsheet všetky znaky bez
> problémov zobrazia tak ako sú nadefinované. Keď ale v TeXu spustím
> testfont a napr. \sample, niektoré sa v testfont.dvi neobjavia a vo
> fonte vraj nie sú definované:
> xdvi testfont.dvi
> xdvi-xaw: Warning: Checksum mismatch (dvi = 964041369, pk = 24544711)

Metafont pri generovani fontu vypocita kontrolni soucet (checksum) a
vlozi do TFM i PK. Checksum mismatch znamena, ze TFM byl vytvoren pri
jinem behu metafontu nez PK. Je tedy mozne, ze TeX vidi TFM
vygenerovany v dobe, kdy ty znaky ve fontu jeste nebyly.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/