[cstex] texlive - restaurace

tkadlec at math.feld.cvut.cz tkadlec at math.feld.cvut.cz
Mon Nov 5 20:22:55 CET 2012

Není to špatně ve smyslu, že by to nefungovalo (*.map soubory lze dát
kamkoliv, kde se hledají), ale není to vhodné - samozřejmě je lepší dát
vše do texmf-local/fonts/:
  tfm/local/*.tfm
  source/local/*.mf
  type1/local/*.pfb
  map/dvips/local/*.map

U mne byl problém, že jsem neměl v instalaci "připravený" adresář pro
*.map a tipnul jsem si ho špatně (dobral jsem se k němu až na třetí
pokus). Vyhledávání pak má určitou inteligenci, takže *.map se ignoruje,
pokud není ve "správném" adresáři. Když jsem pak *.map soubor stěhoval,
začalo to dělat velice divné věci, kdy jsem o konfigurace mapování
přicházel.

Na webu (http://www.tug.org/fonts/fontinstall.html) jsem našel funkční
postup, který jsem použil:

* Spustit texhash nebo mktexlsr (přes tvrzení na www to není úplně totéž).
* Spustit "updmap-sys --enable Map=<font>.map". To přidá řádek "Map
soubor vytvoří) a provede další věci (asi zahrne konfigurace do formátů).
Nikam jinam se to nezapsalo.

Za lepší bych považoval, kdyby se konfigurační soubor měnil někde v
texmf-local. Z tex-live at tug.org mi napsali jiný postup, který by to
zaručoval (netestoval jsem ho):

* Přidat do texmf-local/web2c/updmap.cfg řádky "Map <font>.map" (v případě
potřeby ho vytvořit).
* Spustit mktexlsr nebo texhash.
* Spustit updmap-sys.

Nejsem si jistý vaším postupem, připadá mi, že postupujete takto:

* Přidat do texmf-local/web2c/updmap-local.cfg řádky "Map <font>.map".
* Spustit tlmgr generate updmap.
* Spustit updmap-sys.

Oproti předešlému postupu mi přijde zbytečné z updmap-local.cfg vytvářet
prakticky identický updmap.cfg (nebo zahrnovat jeho obsah někam jinam) a
chybí mi tam aktualizace databáze souborů (texhash), která je ale možná
schována v "tlmgr generate updmap".

Josef Tkadlec