[cstex] Správně česky

Josef Tkadlec tkadlec at fel.cvut.cz
Mon Jun 18 10:28:26 CEST 2012

Petr Tomasek napsal(a):

> Já bych skoro ze zásady psal 30ti a 40ti-lanový (pokud možno
> ješte to "ti" napsal jako horní index, aby to odpovídalo zvyklostem
> evropské typografie a kaligrafie). :-)

Tohle (psaní různých: ti, tí, mi, ou, yř, ..) považuji za jedno z
největších zvěrstev v psaném textu. Uniká mi i smysl - přidáváním (tedy
prací navíc) se snižuje přehlednost a komplikuje čtení (o estetické
stránce nemluvě). Přijde mi, že řada lidí to používá jen proto, že má
dojem, že se to "má".

> Ale je mi jasné, že mě tady ukamenujete, protože "to stojí
> v pravidlech", přestože jsou totálně mimo mísu...

Jsem poslední, kdo by se samoúčelně oháněl pravidly, ale v tomto případě
mi přijdou jasná, jednoduchá a vedoucí k dobře čitelným textům.

J. Tkadlec