[cstex] automatické rozdělení align v TeXu

Josef Tkadlec tkadlec at fel.cvut.cz
Mon Jun 25 12:06:15 CEST 2012

Zdravím,

může mi, prosím, někdo poradit, zda existuje nějaké relativně jednoduché
řešení následujícího problému?

Počítačově generuji řádky v prostředí align* (amsmath, každý řádek je
ukončen \\). Může jich být hodně, takže při LaTeXovém zpracování dojde k
přetečení. Chtěl bych dosáhnout toho, aby se při LaTeXovém zpracování
soubor řádků rozdělil na části, které se vejdou na jednu stránku a
"alignovaly" se po těchto částech. Maximální počet řádků na jedné
stránce by se mohl zadat (nemusel by se zjišťovat z výšek jednotlivých
řádků).

Mám řešení na úrovni programu, který ty řádky generuje - zadám si
maximální počet řádků na stránce a po dosažení tohoto počtu align*
ukončím a znovu začnu. Nevýhoda tohoto postupu je, že po vygenerování
následuje vypouštění některých řádků, čímž vniknou zbytečně krátké
stránky (nebo bych musel konce a začátky align* přeeditovat).

Josef Tkadlec