[cstex] BibTeX a sborník

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Tue Jan 17 19:23:41 CET 2012

Dne 17. ledna 2012 19:01 Miroslav Fikar <miroslav.fikar at stuba.sk> napsal(a):
> Dobry den,
> podobny problem riesime tak, ze pouzivame PDF verzie prispevkov (tie
> si mozete skompilovat samostatne) bez hlaviciek a paticiek a potom
> pdflatex s pdfpages. Metadata ku prispevkom exportujeme z databazy v
> meta-latexovom formate a cele to spajame bash skriptami.
> mf

Já to řeším tak, že celý sborník (číslo časopisu) má vastní adresář s
hlavním souborem a každý článek má svůj podadresář. Při prvním
průchodu se vygeneruje skript, který spustí LaTeX + bibtex ve všech
podadresářích ve správném pořadí. Každý článek do vlastního souboru
.toc zapíše informace pro obsah a do souboru se známým jménem napíše
počet stránek. V dalším průchodu se hlavní soubor postará o to, aby
načetl počty stránek článků, postaral se o případné vložení prázdné
stránky (pokud mají příspěvky začínat na sudé stránce) a do souboru se
známým názvem zapsal každému článku jeho počáteční stránku. Soubory se
pak znovu projedou LaTeXem + bibtexem. \tableofcontents je
předefinován tak, aby si bral informace z odadresářů. Při LaTeXování
hlavního souboru se pomocí \includegraphics načtou všechny stránky. Po
dostatečném počtu průchodů je vše sestaveno. Počet průchodů se
kontroluje tím, že ve dvou následujících průchodech se nezmění MD5
souborů .aux. Skript, který se o to vše postará, je psán v perlu.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/