[cstex] Fwd: accent pre yfonts a zvacsenie pisma

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri Dec 28 13:25:29 CET 2012

Dne 28. prosince 2012 12:57 Petr Olsak <petr at olsak.net> napsal(a):

> [...]
> být interpretováno jako čárka, kroužek nebo obrácená čárka podle potřeby. Je
> to prostě taková podivná mrška. Objevíte nicméne problém, že mezi těmi znaky
> chybí akcentované i.
>
> Primitiv \accent umožňuje vzít akcent z jiného fontu než je font pro
> základní písmeno. Ve fontu yfrak najdete beztečkové i na pozici 00, takže
> Váš požadavek jistě půjde vyřešit.
>
> Pokud se Váš dotaz týká toho, že to LaTeX nezvládá, pak toto je dotaz mimo
> můj zorný úhel. Stačí se podívat do fontu a udělat si makra vlastní.

V LaTeXu lze:
a) použít plainovské řešení
b) podle dokumentace NFSS2 dopsat vlastní makra
c) podle knihy Typografický systém TeX dodělat virtuální font
odpovídající nějakému kódování, které LaTeX zná
d) dopsat vhodná makra a udělat překódování encTeXem, v lualatexu by
to mělo nějak jít pomocí LUA
e) vyřešit pomocí aktivních znaků

Já bych se raději podíval, zda se dá sehnat obdobný font ve formátu
OpenType obsahující potřebné znaky a použil bych lualatex nebo
xelatex. Výběr vhodnývh akcentů z jiného fontu vyžaduje dobrý
typografický cit.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/