[cstex] Fwd: accent pre yfonts a zvacsenie pisma

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Fri Dec 28 12:14:05 CET 2012

2012/12/28 peter knezel <peter.knezel at gmail.com>:
> Zdravim,
>
> nasiel by sa niekto, kto mi pomoze s problemom zobrazenia slova "Ká Híra"
> (pouzivam pdflatex toto.tex) s pouzitim roznych velkosti pisma
> yfonts? Nezobrazuje sa mi to totiz spravne. Daju sa vobec pouzit samohlasky

Jak je vidět v yfonts.sty, fonty z balíčku yfonts mají kódováné LY a
LYG. Jsou určeny pro němčinu, mají tedy přehlásky, ale česká/clovenslá
diakritika funguje pouze pomocí TeXových sekvencí. Některá písmena
určitě nebudou vypadat dobře, chybí tam řešení znaků ď, ť, ĺ, ľ.

> á,é,í,ó,ú alebo \'a,\'e,\'i,\'o,\'u alebo
> pripadne aj dalsie s pomocou \H{}, \"{}?
> Zmeni sa nieco, ked sa meni velkost pisma?

Ne. Pokud znak ve fontu není, pak tam není v žádné velikosti,
zmenšením ani zvětšením nelze v principu vytvořit znak z ničeho.
Jedinou možností je sáhnout do metafontových zdrojů a fonty nakreslit.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/