[cstex] Makra \q a \w v czech.sty (bylo: LaTeX - užší font, ruština)

Petr Tesařík petr at tesarici.cz
Sat Dec 1 13:25:47 CET 2012

V Mon, 29 Oct 2012 09:49:21 +0100
Josef Tkadlec <tkadlec at fel.cvut.cz> napsáno:

>[...]
> P.S.: Ví někdo, proč v czech.sty jsou definovány příkazy \q a \w,
> které vypadají jen jako alternativa zavedenějších \v (háček) a \r
> (kroužek)?

Tenhle dotaz jsem poprvé přehlédnul. Je to prostě proto, že nynější
czech.sty má být spojením původního czech.sty a původního cslatexu.
Kvůli zachování (byť teoretické) kompatibility s existujícími dokumenty
bylo nutné implementovat nadmnožinu všech existujících maker.

Alternativy \q a \w pocházejí z původního czech.sty. Proč existovaly
tam, to ovšem netuším.

S úctou,
Petr Tesařík