[cstex] mathematical watch v xelatex [ubuntu, texlive 2011]

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed Sep 28 16:24:28 CEST 2011

2011/9/28 peter knezel <peter.knezel at gmail.com>:
> Zdravim vsetkych,
>
> na http://www.uncommongoods.com/product/geek-wrist-watch som nasiel
> zaujimavy exemplar hodiniek a rozhodol som sa,
> ze sa pokusim cele zreprodukovat v xelatex. (ubuntu+texlive 2011)
>
> Problemy, ktore sa vyskytli, su nasledovne.
>
> 1. rad by som dostal matematicke vzorce do bold formatu

\boldmath (pouzit mimo matematiku)

> 2. lava vertikalna ciara je tensia ako ostatne (vid vsetky strany stvorca)
> 3. konce vertikalnych a horizontalnych ciar nie su uplne spojene

Radeji bych pouzil TikZ misto PSTricks. Pokud se podivate do
referencniho manualu postscriptu, zjistite, ze se da parametrem (jmeno
si nepamatuju, musel bych hledat) da nastavit, jak maji byt zakonceny
cary a jak se maji vykreslovat uhly. Tim se da zajistit, aby cary
spravne navazovaly. XeTeX vsak nevytvari dvi, ktere by se dalo prohnat
programem dvips a postscriptovym RIPem, ale xdv, ktere pak zpracovava
xdvipdfmx do PDF. Je tedy nutno pstricks nejak "ohnout" a je otazka,
zda je vse implementopvane, rekl bych, ze spise neni. TikZ ma jinou
logiku, je to obri balik psany modularne. V horni vrstve je to, co
potrebuje uzivatel. To je prelozeno do nejakych vnitrnich prikazu. A
uplne dole jsou moduly zavisle na vystupnim zarizeni, ktere
interpretuji ty vnitrni prikazy. Muzete tedy stejny zdrojak zpracovat
pdflatexem, latexem s dvips i xelatexem.

> 4. ako by som zmenil typ pisma pri troch a jedenastich hodinach na
> monospaced

Podivejte se na balicek fontspec, jinak \tt a \texttt funguje stejne
jako ve starem latexu.

> 5. pri osmich hodinach rozostupy medzi kruhmi nie su rovnake

To je nejspis tim, ze kazdy je jinym typem matematickeho atomu (dobrou
prednasku mel na minulem TeXperience v Brejlove Petr Olsak). Bud si
pomoci \mathneco (misto "neco" dejte pozadovany typ) zvolte spravne
typy atomu, nebo to rozdelte na samostatne matematicke vyrazy
$\bullet$$\circ$$\circ$$\circ$ a pripadne mezi ne vlozte pozadovane
mezery

> 6. akym sposobom by som mohol cele pdf zvacsit popripade zmensit

\documentclass{article}
\usepackage{graphicx}
\pagestyle{empty}
\begin{document}
\includegraphics[scale=2.5]{neco.pdf}
\end{document}

Jeste si pridejte nastaveni velikosti papiru. Muj balicek zwpagelayout
funguje i v xelatexu.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/