[cstex] Plain: jak na postranní čářu přes více stránek?

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Thu Sep 1 10:50:34 CEST 2011

Dne 1. září 2011 9:36 Petr Tomasek <tomasek at etf.cuni.cz> napsal(a):

> [...]
> záležitostí, jako jsou tabulky, poznámky pod čarou a další.
>
> Idea je mít "exkurz" v rámečku, nebo alespoň vyznačený
> čarou postraně. V obou případech je problémem ona čára
> postraně.
>
> Našel jsem ve zpravodaji 99/3 článek pana Zýky, který
> dělá takovou věc, nicméně se mi to úplně nezamlouvá,
> neboť toto makro má několik situací (dle článku), kdy
> je potřeba do textu zasáhnout ručně a se mi nelíbí.
>
> Chci se proto zeptat, zda-li máte někdo nějaký lepší
> nápad, jak danou věc řešit, případně, jestli to vůbec
> obecně v TeXu lze (bez oněch mezních situací, jakou jsou

Napadá mě další možnost, v jiném článku píše Vít Zýka, jak v pdfTeXu
uložit pozici sazby, aby se dala pozdfěji využít. Možná by šlo na
začátku a na konci exkurzu označit polohu (pomocí \vadjust se můžete
dostat na okraj stránky i v odstavcovém módu), potom upravit \output a
v něm dodělat čáru. Pokud budete mít na dané stránce jenom začátek
nebo jenom konec, pak pro druhý konec čáry zvolíte nějaký defaultní
bod. Je to jenom námět, nezaručuju, že to bude chodit bez problémů.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/