[cstex] RGB/rgb reprezentace barev, metapost

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed Nov 16 14:55:49 CET 2011

Dne 16. listopadu 2011 14:43 Pavel Striz <striz at fame.utb.cz> napsal(a):
> Ony nelineární transformace, viz např. balíček xcolor, str. 44 až 56.
> http://ftp.cvut.cz/tex-archive/macros/latex/contrib/xcolor/xcolor.pdf
> ps

Já je tam nevidím. Nevidím tam ani převody mezi sRGB, Adobe RGB a Wide
Gamut RGB, nevidím tam kontrolu gamutu, nevidím tam možnost volby mezi
cmykovými prostory eucmyk06, eucmyk50, SWOP Coated, SWOP Uncoated,
Euroscale Coated, Euroscale Uncoated a dalšími. Je tam jen jeden blíže
neurčený RGB, jeden blíže neurčený CMYK a jeden blíže neurčený CMY,
jehož praktické použití však povede k tomu, že šedá vyjde jako hnědá a
ještě navíc se to z technologických důvodů při manipulaci rozmaže
dříve, než tlusté vrstvy barev stačí uschnout. U grafů je to asi
většinou jedno, ale u barevných fotek a reprodukcí obrazů ne.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/