[cstex] RGB/rgb reprezentace barev, metapost

Jaromír Kuben jaromir.kuben at unob.cz
Wed Nov 16 13:12:19 CET 2011

Dobrý den.

Jedno řešení lze také najít v balíčku mfpic od Daniela Lueckinga.
Podle dokumentace (mfpman.pdf, str. 26) se čísla vydělí 255 a zaokrouhlí
do intervalu <0,1>.
To pro případ nekorektního vstupu.

Celý kód vypadá takto:

vardef snapto expr t =
  if numeric t:
    if unknown t:  0
    elseif t < 0:  0
    elseif t > 1:  1
    else:          t
    fi
  else:
    GBerrmsg ("Improper expression type.")
      "The argument to `snapto' must be a numeric.";
  fi

enddef;

vardef rgb (expr r, g, b) =
  (snapto r, snapto g, snapto b)