[cstex] LaTeX pro pragmatiky

Jaromír Kuben jaromir.kuben at unob.cz
Fri Jul 1 16:31:29 CEST 2011

Dobrý den.

Jiří Rybička wrote:

>Dobrý den,
>text je velmi pěkně napsán, myslím, že pan Satrapa má ten dar neříct
>všechno, přesto dát čtenáři to podstatné. Trochu jsem se usmíval, když jsem
>četl první reakce ve smyslu "bylo by dobré tam dát to nebo ono" -- skutečně
>každý čtenář najde věc, která by se mu tam líbila. Výsledkem splnění těchto
>tužeb je však rozsáhlý, komplikovaný a pro začátečníky nestravitelný moloch.

S tím souhlasím. Ale já jsem jen doporučoval dát zmínku o existenci
balíčku amsmath
a jeho doplňků. Při sazbě složitější matematiky je to těžko
postradatelný nástroj.
Jestli se na to začátečník podívá nebo ne a naučí se ho používat, to je
jeho věc.
Vzhledem k tomu, že TeX vznikl kvůli kvalitní sazbě matematiky, si
myslím, že tahle informace
patří i do úvodního textu. Zápis složitějších víceřádkových výrazů
pomocí eqnarray
ze základního latexu je těžkopádný a nevzhledný. A to nemluvím o dalších
nástrojích,
které tento balíček nabízí (stačí třeba dvojný integrál). :-)

Zdraví
                Jaromír Kuben