[cstex] 4xA4 na 1xA4 - crop marks

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed Jan 5 21:35:43 CET 2011

Dne 5. ledna 2011 20:46 Pavel Striz <striz at fame.utb.cz> napsal(a):
> Orezove znacky umi napr. balicek zwpagelayout a geometry.
>

> Asi bych pouzil balicek pdfpages a nepovinny parametr nup a frame. Pres
> volitelny parametr pagecommand nebo picturecommand se da vlozit cokoliv
> kamkoliv do takto vkladanych stran PDF, podobne jako je to zname u
> umistovani objektu do zahlavi a zapati pri bezne sazbe. Tez se da dilo prvne
> preskladat a jit na to napr. pres absolutni adresaci pres TikZ, strana 200 v
> http://ftp.cstug.cz/pub/tex/CTAN/graphics/pgf/base/doc/generic/pgf/pgfmanual.pdf.

pdfpages je dobra volba, ale pro doplnovani cehokoliv do hotoveho PDF
lze jit i "nizkourovnovou" cestou. Pri nacitani PDF prikazem
\includegraphics z balicku graphicx mate parametr page, kterym urcite
poraove cislo strany (default je 1). Muzete si napr. nacist stranku v
prostredi picture a pak pres ni umistit cokoliv. Muzete pouzivat
\rlap, \llap a dalsi triky s boxy, ktere jsou vysvetleny v TBN a v
knize Jemny uvod do TeXu.

Mimochodem, pokud bych potreboval preriznout balik potistenych A4 na
poloviny, zasel bych do kniharny, kde to udelaji mozna i zadarmo na
storji, ktery to vezme vse najednou, a zadnou znacku nepotrebuji.
Mensi pocet bych rezal na sve fotograficke rezacce, ktera ma stupnici,
takze znacka taky neni treba. Kdyz totiz rezete podle znacky, ktera
zustane v tiskove oblasti, bude tam vzdy videt a bude to vypadat jako
zaspineny papir.

> S pozdravy PS

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/