[cstex] velkost pisma v math mode

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed Feb 9 18:39:03 CET 2011

2011/2/9 Milan Vancura <milan at ucw.cz>:

> Zdravim tez,
>
> zmenit fonty v matematicke sazbe je neco jineho nez je menit v klasicke
> sazbe, dela se to pres nastaveni jinych registru. Pokud jsem dobre pochopil, ze
> se to tyka plain TeXu, tak doporucuji kapitolu 5.3 TeXbooku naruby od Petra
> Olsaka (fonty v matematicke sazbe). Da se stahnout i klikaci PDF k webu:
>
> ftp://math.feld.cvut.cz/pub/olsak/tbn/tbn.pdf

V dotazu byl LaTeX. V LaTeXu to funguje tak, ze v \DeclareMathSizes
jsou textovym velikostem prirazeny matematicke velikosti pro zakladni
styl, pro \scriptstyle a \scriptscriptstyle. Kdyz se prepne textova
velikost, LaTeX najde odpovidajici matematicke velikosti a prepne je.
Pokud v \DeclareMathSizes definice neni, odvodi se velikost pro
\scriptstyle a \scriptscriptstyle vynasobenim zakladni velikosti
urcitym faktorem a pak se najde nejblizsi existujici velikost. Je
mozno v \DeclareMathSizes nastavit, ze pro urcitou velikost textoveho
fontu nebudeme matematiku potrebovat, takze se pri prepnuti velikosti
matematicke fonty nebudou hledat.

> Milan Vancura

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/