[cstex] velkost pisma v math mode

beerb beerb at frcatel.fri.uniza.sk
Wed Feb 9 14:58:10 CET 2011

zdravim,

potrebujem dat pomocne vypocty pri rieseni prikladov (napr. integralov)
do nejakej tabulky a v nej zmensit pismo na uroven \footnotesize,
ked som pouzil prikaz \footnotesize v prostredi $...$, tak mi LaTeX vynadal.
( prikazy \scriptstyle a \scriptscriptstyle nie su vhodne, pretoze 1.
nespravna velkost a 2. musel by som ich do kazdeho
   oddelenia ohraniceneho &..& vlozit samostatne)

Urobil som si na to makro, ale nezda sa mi moc elegantne, pretoze do
math modu vlozim \mbox{} a v nom pouzijem  \footnotesize a opat math mod:

\newcommand\rbSubst[2]{\mbox{\footnotesize $\left[\begin{array}{@{\
}#1@{\ }} #2\end{array}\right]$}}

pouzivam to napr.

$\int\frac{x^2 dx}{x^6+1}     =\rbSubst{c}{t=x^3\\ 3x^2 dx=dt}
=\frac13\int\frac{dt}{t^2+1}  =\cdots$

nevie niekto nejake elgantnejsie riesenie

vdaka

beerb