[cstex] Konverzia dĺžky na konštantu a zaokrúhlovanie

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Sat Apr 30 20:44:25 CEST 2011

2011/4/29 Tomáš Fábry <fabry.tomas at gmail.com>:
> Zdravím!
>
> Je možné nejakým spôsobom skonvertovať v LaTeXu dĺžku na konštantu?
>
> Konkrétne mám dĺžku napr. \lentmp a chcel by som ju použiť v cykle:
>
> \foreach \i in {0,...,\lentmp} <\prikaz>
>
> LaTeX mi to ale nedovolí. Poznám príkaz \the\lentmp, ktorý mi vyrobí
> textovú konštantu, no neviem sa dopátrať k nejakej obdobe pre číselné
> konštanty.

Můžete hodnotu přiřadit counteru. Ten pak bude obsahovat hodnotu
odpovícající příslušné délce v jednotkách sp.

> A je možné v LaTeXu nejakým spôsobom zaokruhľovať?

Je možno délku vydělit a pak vynásobit. Výsledek je však obtížně
předvídatelný. Délky jsou interně ukládány v sp (scaled points). Není
snadné odhadnout, jak se po vydělení a vynásobení délka zaokrouhlí.
Větší kontrolu získáte použitím LUA.

> Ďakujem.
>
> S pozdravom Tom

Zdeněk Wagner