[cstex] Redukované matematické styly

Jaromír Kuben jaromir.kuben at unob.cz
Thu Apr 28 16:47:59 CEST 2011

Dobrý den.

Zajímá mne, zda lze nějak rozumně vynutit redukované matematické styly.
Viz Olšák, Texbook naruby, str. 154 (v pdf verzi).

Konkrétně mi jde např. výraz \sqrt{q^2}. Výraz pod odmocninou  je vysázen
v redukovaném stylu, takže exponent 2 je trochu snížen.
Vzhledem k okolním výrazům s odmocninami se mi nelíbí, že znak odmocnítka
sahá pod linku. Chtěl jsem (v LaTeXu) použít příkaz
\sqrt{\smash[b]{q^2}}. To sice zamezí použití odmocnítka, které sahá pod
linku,
ale výraz q^2 není vysázen v redukovaném stylu, takže exponent 2 je výš.

Lze nějak vynutit přechod do redukovaných matematických stylů D', T', S'
a SS"?
Představoval bych si něco jako \displaystyle, \textstyle, \scriptstyle a
\scriptscriptstyle,
ale tak jednoduché to asi nebude.

Zdravi
               Jaromír Kuben