[cstex] oriznuti EPS obrazku ve tvaru mnohouhelniku?

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Wed Sep 1 17:16:21 CEST 2010

Dne 1. září 2010 16:54 Tomas Davidek <Tomas.Davidek at cern.ch> napsal(a):
> Dobry den vsem priznivcum (La)TeXu,
>   nevite prosim nekdo o nejakem balicku pro LaTeX, ktery by dokazal oriznout
> vkladany EPS obrazek tak, aby vlozeny utvar nebyl jen obycejnym obdelnikovym
> vyrezem ze zmineneho obrazku (coz lze jednoduse zaridit pomoci balicku
> graphicx s prislusnou volbou bounding boxu), ale slozitejsi tvar, napr.
> mnohouhelnik? Jde i proste o to vyriznout z obrazku urcitou cast, nevystacim
> ale s obycejnym obdelnikem....

Ciste TeXovymi prostredky to nejspis nepujde. PostScript ma nekolk
operatoru na oriznuti podle libovolne cesty (lisi se tim, jak se
vyhodnocuje vnitrni a vnejsi cast). Nejsem si jist, zda lze kombinovat
prime vkladani PS kodu pro oriznuti pomoci \special a vlozeni obrazku,
ktery se ma oriznout. Osobne bych asi upravil ten EPS. Mozna by slo
ten obrazek natahnout do nejakeho editoru (Adobe Illustrator, Inkscape
apod.) a orez udelat interaktivne, ale to jsem nikdy nezkousel.

> Diky predem za info,
>
> zdravi
>            Tomas Davidek

Zdeněk Wagner