[cstex] verbatim v poznamce pod carou

petr-brezina at volny.cz petr-brezina at volny.cz
Tue Oct 19 13:22:41 CEST 2010

Zdenek Wagner napsal:

> Přesně tak, jinak to nejde, jen bych tam přidal \footnotesize.

Vazeny pane kolego,

dovolim si s Vasim kategorickym nazorem nesouhlasit, nebot existuje
i jine, elegantnejsi reseni. Vyzkousejte si prosim z prikazoveho
radku v Linuxu nasledujici dva prikazy a potom si muzete vysledny
soubor manmac.dvi prohlednout:

rm -r /usr/share/texmf/tex/latex
tex '\input manmac Bla\footnote*{Tady je |\bla verbatim|.} bla.\bye'

Pro ten prvni prikaz budete zrejme potrebovat opravneni
superuzivatele; nemohl jsem jej vyzkouset, ponevadz v soucasne dobe
nemam bohuzel (nebo bohudik?) na svem pocitaci nainstalovan LaTeX.
Ten druhy prikaz mi ale funguje podle ocekavani.

(Poznamka pro stouraly: samozrejme muzete jeste pridat prikaz
texhash a nektere dalsi, to jsou ale uz jen kosmeticke doplnky,
ktere si kazdy prida podle sveho gusta; podobne muzete misto nacteni
souboru manmac.tex nacist neco jineho nebo si to naprogramovat
sami.)

Varovani pro mene znale uzivatele: Vyse uvedene dva prikazy
zkousejte, pouze pokud presne vite, co delate. Jinak by vysledek
mohl byt pro vas neprijemnym prekvapenim.

S pozdravem

Petr Brezina