[cstex] plovouci objekty ve dvousloupcove sazbe

Tomas Davidek Tomas.Davidek at cern.ch
Fri Nov 12 22:26:56 CET 2010

Dobry vecer vsem priznivcum (La)TeXu,
    rad bych se zeptal, jak nejlepe vyresit umisteni plovoucich objektu
ve dvousloupcovem formatu. Problem je v tom, ze nektere obrazky jsou
prilis velke a klenou se pres oba sloupce (prostredi {figure*},
implementovane stylem EPJC). Problem je v tom, ze nefunguje spravne
ovlivneni umisteni pomoci voleb [htbp], navic se muze stat, ze poradi
obrazku je prohozene (pokud se casto stridaji {figure} a {figure*}). V
dokumentaci jsem nasel, ze uvedeny problem resi styl dblfloatfix.sty.
Poradi obrazku je pak sice spravne, ovsem:
- obrazky se objevuji pozdeji, typicky o jednu stranku dale nez jsou
zmineny. Fyzicke posunuti objektu ve zdrojovem kodu nema obvykle zadny
vliv. Podle FAQ
(http://www.tex.ac.uk/cgi-bin/texfaq2html?label=2colfloat) se zda, ze
jde o znamou vlastnost.
- navic se mi stalo, ze uprostred dokumentu se objevila 1/2 prazdna
stranka v jednom sloupci, aniz by to byl predel odstavcu ci kapitol.

Chapu, ze umisteni ruzne velkych plovoucich objektu ve dvousloupcove
sazbe je slozity problem, presto bych se rad zeptal, zda by to neslo
lepe resit?

Diky predem za tipy,

zdravi
                       Tomas Davidek