[cstex] Zamčení funkce kopírování v pdf (pdflatex).

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Thu May 13 12:11:43 CEST 2010

Security v PDF se asi neda nastavit balickem primo v pdf(la)texu. Je
to implementovano tak, ze cely text souboru je zasifrovan a v
zasifrovane podobe je nekde ve vlastnostech toho souboru ulozeno, co
je povoleno a co je zakazano. Klicove je to, ze je cely obsah souboru
zasifrovan. Konverzi do PDF ale pdftex nedela na urovni hlavniho
procesoru, ale az v programovem kodu. Stejne jako prepinate mezi
vystupem do DVI a do PDF hodnotou registru \pdfoutput, musel by byt
implementovan obdobny registr, ktery by prepinal pouziti security.
Pouziti externiho programu pro dodatecne uzamykani bude zrejme
nevyhnutelne.

Jak jsem psal, cely obsah je zasifrovan, ale dokumentovanym
algoritmem. Jeho cteni tedy neni omezeno. Programy, ktere zobrazuji
PDF, by mely brat ohled na nastaveni vlastnosti, ale nikdy nemate
jistotu, ze nebude dostupny program, ktery bude zamky ignorovat.
Ostatne, xpdf a jine programy jsou dostupne jako zdrojaky, takze kdyz
nekdo bude skutecne chtit, muze si udelat vlastni upravenou verzi.

Zdeněk Wagner
http://hroch486.icpf.cas.cz/wagner/